Buffén står dukad men varför tar man inte för sig?

När jag får en tallrik severad sparar jag alltid det godaste till sist. När jag äter buffé tar jag endast av det godaste och äter det först. Min hund äter alltid det godaste först. No matter what. Hästen äter allt på en gång utom det han inte gillar, det äter han inte alls. Visst är det konstigt?

Vi har en hel buffé av män vandrande omkring oss och ändå väljer jag inte i den som jag väljer ur en skaldjursbuffé. Bara och endast det godaste. Antligen har jag tappat bort mig i buffén, ätit för mycket eller så är den helt enkelt bara skämd? Härskna räkor vill väl ingen ha. Kanske har jag bara hittat tallriken ännu och äter det godaste till sist. Men vad händer om man blir mätt på vägen till det goda?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0