29 januari 2009

Har städat idag igen. Och denna gång var det inte jag själv som förorsakat någon värre olycka. Nej, det var Mauritz igen. Eller jag tror, för jag har svårt att se att Mr. Vicious skulle ställa till med denna oreda. Han klättrar inte på köksbänkar eller djunglar i blomamplar.

Mauritz var ute på mission igår föresten. Vi brukar åka ut till mina föräldrar så han får motionera lite. Mamma tyckte att hon skulle ta honom med ut på en liten promenad till maskinhallen. Brukar ju inte vara några problem. Nu var det ju bara det att det var mörkt ute och väldigt isigt. Och Mauritz har aldrig varit ute när det är mörkt...

Mitt i allt rycker mamma upp dörren ropandes och helt förstörd. Det var Mauritz också, han kom in rusande i 170 km/h, flåsandes. Inte en Vicious flåsar så där mycket ens när han badar bastu. Han hade sprungit in mot huset för allt vad kopplet höll. Det var tydligen en hemsk värld där ute när det är mörkt. Men han sov gott på natten och är mycket nöjd med att vara innekatt. 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0